Total Pageviews

PROGRAM PENINGKATAN PRODUKTIVITI MELALUI PEMENTORAN



Program anjuran Bahagian Sumber Manusia, Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kedah Darul Aman ini telah diadakan pada 28 – 29 Januari 2013 bertempat di Hotel Quality, Shah Alam. Ia dihadiri oleh 18 orang peserta yang terdiri daripada pegawai dan kakitangan Pejabat SUK Kedah dan telah berlangsung dengan jayanya.

Pejabat SUK Negeri Kedah melaksanakan program mentoring yang melibatkan pegawai dan kakitangan yang terpilih sebagai salah satu keperluan yang diarahkan oleh Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia dalam memantapkan lagi penyampaian perkhidmatan awam di negeri Kedah. Disamping itu, program mentoring ini juga dijadikan wadah penyampaian dan perkongsian maklumat dan ilmu pengetahuan berkaitan kerja/tugas di antara pegawai dan kakitangan di agensi tersebut.

MAC Sdn Bhd telah diberi kepercayaan untuk mengendalikan program sepanjang dua hari  ini. Banyak maklumat dan ilmu telah berjaya dikongsi bersama para peserta seperti perbezaan di antara mentoring, coaching, facilitating dan counselling,memahami perbezaan karakteristik antara generasi Baby boomers, Generasi-X dan Generasi-Y serta jenis-jenis Mentoring. Peserta juga melaksanakan proses Time-line, didedahkan dengan ilmu Semiotic berkaitan tandatangan seseorang, analisis SWOT dan Mapping. Keseluruhan program dijalankan secara tidak formal, santai dan penuh ceria.

Berikut dipaparkan beberapa foto sepanjang program berlangsung.

Sesi Timeline

  
Kaedah Pemetaan 4M



No comments: