Total Pageviews

Pembinaan Surau Al - Amin - Sumbangan anda diperlukan

Saya telah menghadiri satu perjumpaan dengan wakil penduduk Taman Bukit Segar di Cheras berkenaan dengan projek pembinaan surau yang baakl diberi nama Surau Al - Amin. Proses ini sebenarnya telah berlangsung lebih 3 tahun kerana pemaju yang bertanggungjawab telah lari dan mengakibatkan keperluan penduduk tidak dapat di penuhi. 


Diceritakan kepada kami yang hadir mengenai bagaimana penduduk terpaksa menyewa premis kedai untuk dijadikan tempat bersolat Terawih berjemaah. Mereka terpaksa mencari dana RM1500 untuk membayar sewa premis itu.

Setakat kutipan dari 3 tahun lalu, sebanyak RM40,000 telah berjaya dikutip dan setakat ini hampir RM30,000 telah dibelanjankan bagi mengupah perunding, arkitek dan semua proses permohonan dari Jabatn Agama Islam Selangor (JAIS) dan Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ). 

Semua proses itu telah pun selesai dan pada minggu ini kontraktor yang dilantik akan memulakan kerja. Saya sempat melihat tapak projek dan kelihatan kayu - kayu telah pun dihantar bagi tujuan memagar kawasan projek tersebut.

Jumlah keseluruhan yang mereka perlukan bagi pembinaan asas surau ini ialah RM335,000. Kos ini membolehkan surau itu boleh digunakan - tidak termasuk karpet, perhiasan dan sebagainya. Setakat ini ada Hamba Allah yang bakal menyumbang RM100,000. namun jumlah itu belum mencukupi. 

Sebahagian dari AJK yang hadir

Maka saya menyeru pembaca sekalian, salurkanlah sedikit dari lebihan yang ada untuk pembinaan surau ini bagi kemudahan penduduk menunaikan solat berjemaah serta aktiviti keagamaan dijalankan.

Anda boleh menyalurkan sumbangan anda ke akaun berikut

Surau Al - Amin - 1402-0003137-71-1
Bank Muammalat

Anda yang ingin berhubung terus dengan jawatan kuasa, sila telefon nombor di bawah
En. Mahmud Abas (Pengerusi) 016 302 6024
En. Razali Alias (Setiausaha) 012 - 902 9689
En. Abu Baka Abdullah (Bendahari) 017 354 6415

No comments: