Total Pageviews

CEO baru FELCRA Berhad - Keluarga Pegawai Khas kepada Rosmah Mansur?

Salam,
Maklumat terkini yang saya perolehi berkaitan CEO kepada FELCRA Berhad yang kini masih di isi oleh pemangku sedia agak memeranjatkan. Notis yang dikeluarkan pada hari Jumaat lalu bakal berkuatkuasa esok (6 Disember 2010) di mana susuk individu dari luar lingkungan FELCRA bakal menyandang jawatan ini. 

Desas desus mengatakan bahawa susuk yang bakal menduduki kerusi CEO ini merupakan adik beradik kepada salah seorang pegawai khas isteri Perdana Menteri iaitu DATIN SERI ROSMAH MANSOR. 

Sekiranya perkara ini benar - benar berlaku, maka saya ingin mengucapkan tahniah kepada beliau kerana berjaya mengenepikan calon - calon CEO dari FELCRA sendiri yang sebelum ini terbayangkan kerusi panas ini.

FELCRA merupakan salah satu agensi kerajaan penting dalam membantu pengurusan tanah terbiar serta membantu bumiputera dalam pelbagai aspek. Meskipun terdapat kes - kes peserta FELCRA keluar dari rancangan FELCRA, tetapi FELCRA kadangkala masih melibatkan mereka secara langsung atau tidak dalam program - program tajaan mereka.

Berbalik kepada perkara di atas, sekiranya perkara ini menjadi kenyataan, maka penguasaan proksi isteri PM ke atas unit penting kerajaan seolah - olah bukan kisah kedai kopi lagi.

Apa pandangan anda? Adakah ia bakal menjadi nyata?

No comments: