Total Pageviews

Sejarah terus tercipta!

Secara sinikal, saya sering di sindir mengenai tulisan saya berkaitan sepaktakraw di Bolarotan.com. Kebanyakannya mempertikaikan apa lah yang boleh blog kecil saya tu sumbangkan. Siapalah yang nak baca sangat? Atau tulis macam - macam mengenai kelemahan Persatuan Sepaktakraw Malaysia (PSM) ni mereka bukan ambil peduli pun!

Bersama Rizal Hashim Loose Cannon

Namun, saya keras kan hati. Fokus pada perjuangan serta mengenepikan agenda peribadi. Saya percaya dengan dunia media baru ini seperti Facebook dan blog, maklumat boleh disebar luas dengan lebih baik. Kini jumlah bacaan Bolarotan.com mencecah 80000 kali. Jumlah ini bermula setahun yang lalu. Tidak lah begitu membanggakan berbanding blog hiburan atau politik. Tetapi kesannya, saya diundang ke salah satu rancangan bual bicara mengenai sukan yang berpengaruh di tanah air - Kafe Sukan Astro Arena. 

Bersama blogger sukan yang lebih dahulu menempa nama - Rizal Hashim, saya juga di iringi oleh Abdul Hafiz Ahmad wartawan sukan Utusan yang sangat kasih pada sukan ini walaupun beliau sendiri tidak cekap bermain sepaktakraw.

Isu yang dibincangkan mengenai pencapaian skuad negara di Kejohanan ISTAF Piala Dunia baru - baru ini, butir bicara saya banyak bersandarkan luahan rasa dan pendapat peminat sukan ini di Facebook Masyarakat Bolarotan. Kenapa saya katakan sejarah terus tercipta, kerana akhirnya tulisan - tulisan di dinding Facebook dan blog kini boleh mendapat tempat di media berarus besar. Selama ini pandangan yang hanya berakhir di internet, kini tersiar di TV. 

Hampir 2 tahun berusaha, Allah semakin memudahkan laluan. Saya berharap semakin ramai orang yang sedar bahawa usaha - usaha kecil yang dilakukan secara Istiqamah, pasti akan menemui kejayaan.

No comments: