Total Pageviews

Tahun 2012 yang bakal muncul...


2011 hanya tinggal kurang 12 jam sahaja lagi. Pastinya buat semua manusia yang masih hidup dimuka bumi ini mempunyai pelbagai kenangan - suka duka pahit manis sepanjang 2011. Pencapaian, kegagalan, kemenangan dan kekecewaan pastinya bersulam di memori masing - masing.

Buat diri saya seperti anda juga, 2011 memberikan ransangan besar buat saya. Pelbagai perkara baru saya tempuhi, sesuai denagn peningkatan usia saya yang menuntut cabaran lebih besar dalam hidup.

Namun saya suka untuk berkongsi beberapa perkara menjelang 2012 ini. 

Joey Yap, salah seorang pengamal Feng Shui menyatakan 2012 bakal menjadi tahun yang mencabar buat kita terutamanya pada sukuan pertama - Januari hingga Mac. Dalam kalendar Cina, 2012 adalah tahun naga. spesifiknya Naga Air. Pada pembacaan mereka, tahun Naga Air ini melihatkan perkara - perkara berikut.

Joey Yap

1. Banyak bencana berkaitan air akan berlaku. Ini sudah pun kita lihat kebelakangan ini pelbagai bentuk bencana berasaskan air - Hujan lebat di merata - rata tempat, banjir besar, ombak yang sangat kuat dan pelbagai lagi. Perkara ini dijangka berlanjutan hingga bulan Mac

2. Perniagaan berasaskan air dijangka mempunyai prospek yang baik - Makanan dan minuman, hospitaliti, tenaga, perundingan dan penawaran serta yang sewaktu dengannya.

3. Ekonomi Eropah bakal terjejas dan ini sedang pun berlaku. Manakala ekonomi US bakal pulih ketika sukuan kedua (April - Jun)

4. Barisan Nasional memiliki potensi untuk menang berdasarkan bacaan Feng Shui di mana bintang mereka dilihat lebih baik berbanding Pakatan Rakyat.

Bukan tujuan saya mempengaruhi pembaca mengenai Feng Shui dan jangan pula pantas menuduh saya syirik kerana mengungkap Feng Shui. Harus di ingat Metafizik, simbol dan semiotik adalah asas ilmu sejak berkurun lamanya. Malah semalam ketika Maharaja Lawak Mega akhir juga kita saksikan iklan Seminar Potensi Diri Dr. Azizan di tayangkan mengisi ruang sela masa rancangan tumpuan ramai itu. Begitu ramai yang hadir ke program - program beliau untuk melihat potensi diri berasaskan numerologi yang di kongsikan oleh beliau.

Apa pun saya ingin mengucapkan dan mendoakan kepada kita semua agar 2012 akan menjadi tahun yang cemerlang buat kita semua. Semoga kita akan berusaha menjadi insan yang soleh / solehah dan menguatkan usaha menjadi insan yang berjaya dalam apa juga lapangan diceburi!

Sila ke blog teman saya ini untuk membaca perkaitan 2012 dengan bencana berdasarkan kajian Al - Quran

No comments: