Total Pageviews

Roda kehidupan

Assalamualaikum wbt


Kali terakhir saya menulis di blog ini ialah pada 7 Mac 2012 yang lalu. Sehingga saat ini , lebih dari sebulan saya tidak mengemaskini apa - apa di sini kerana saya melalui fasa kehidupan pusingan roda di bawah. 11 Mac 2012 sepatutnya menjadi hari yang menggembirakan kami sekeluarga tetapi berakhir dengan tragedi di mana kami terlibat dalam satu kemalangan maut yang disiarkan di semua suratkhabar Malaysia dan Singapura juga di RTM dan TV3.

Dalam kejadian yang mengerikan itu, saya sehingga hari ini masih trauma dan imbasan - imbasan kejadian masih menghantui saya. Sukar digambarkan apa yang saya alami ini tetapi pastinya ia antara pengalaman buruk hidup saya.

Tidak sampai sebulan, saya sekali lagi di timpa kemalangan teruk berhampiran laluan ke Pelabuhan Kuantan di mana kereta pengurus saya, Lukman Mohd Yusop hancur apabila bertembung dengan Perodua Viva. Saya kali ini di tempat duduk penumpang hadapan mengalami kesakitan yang teruk dibahagian dada. Trauma yang pertama masih belum reda di tambah pula dengan yang baru.

Ada beberapa lagi insiden dan perkara yang membuatkan saya agak lemah semangat dalam Mac serta April ini. Kadangkala terasa seperti begitu lemah dan kecewa. Namun, saya pasrah dan redha dengan ketentuan Ilahi. Mungkin ini adalah penghapus dosa - dosa lampau saya.

Sekiranya kitaran roda kehidupan saya kini di bawah, saya berdoa agar Allah membantu saya dalam mengharungi semua ini dengan tabah. Moga roda saya akan mula bergerak ke atas dalam sedikit masa lagi..segalanya dengan keizinanNYA jua..Allah Maha Besar

1 comment:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.