Total Pageviews

2013 - Langkah seterusnya....


Kehancuran yang dikatakan bakal berlaku pada 2012 oleh Kaum Maya yang juga sudah pupus nampaknya tidak menjadi. Kuasa Allah SWT membawa kita ke 2013 dengan meninggalkan beribu kenangan yang hadir pada 2012. Dunia menyaksikan pelbagai perkara suka dan duka, bencana dan rahmat serta pergolakan dan kejayaan yang di alami oleh setiap satu penduduk muka bumi, negara dan bangsa.

Dengan banjir di Pantai Timur menjadi penutup kepada bencana alam di negara ini untuk 2012, negara lain pula dilanda pelbagai bentuk dugaan cuaca lain. Salji tak semena - mena di Jazirah Arab dan salji tidak hadir seperti dijangkakan di beberapa tempat di Eropah menunjukkan bahawa bukan semua perkara bakal berlaku seperti direncana manusia..hanya Allah sahaja yang tahu apa yang terbaik. Namun itu bukan alasan untuk kita tidak merancang dalam tindak tanduk kita.

Bagi saya sendiri, 2013 bagai memberi satu semangat baru buat saya. 2012 berlalu dengan pelbagai pengalaman baru..melibatkan pelbagai bentuk emosi. 

Kekuatan baru bagai disuntik ke dalam diri apabila menerjah 2013 ini. Banyak perkara yang sudah berada di dalam senarai panjang perancangan saya dan takdirnya Allah menghantar beberapa tenaga baru untuk bersama saya bagi mencapai banyak perkara terutama dalam aspek membangunkan masyarakat dalam pelbagai segi.

Semoga perancangan saya untuk 2013 ini mendapat perkenan Allah dan dipermudahkan segala urusannya. Ayuh melangkah dengan semangat!

No comments: