Total Pageviews

Dewangga Sakti di Majalah TELL dan Galeri Petronas

Posing hensem di TELL


Aksi di Galeri Petronas





Santai dan bersahaja (kunun)

Majalah TELL keluaran Ogos 2008 menyaksikan Dewangga Sakti muncul dalam segmen Music Room dengan tajuk Not the Usual Suspect! hahaha bahaya ni..silap2 kena angkat sumpah di Masjid Wilayah heheh
Semasa sesi fotografi di Studio TELL di Kelana Jaya, kami telah menghabiskan kira - kira 2 jam untuk ber'posing maut' dan kami sendiri tidak tahu apakah gambar yang bakal menghiasi majalah ini. Alih - alih gambar ini yang mnyaksikan Syamsul begitu mengawal kejelitaan serta Wah Yun Kua yang begitu asyik sehingga tertutup matanya. Saya pula kelihatan ada air spoiler dibelakang leher..(Sihat sangat...)

Tulisan wartawan Magdaline Rogers lebih banyak berkisar mengenai perjalanan seni kami serta perkembangan terbaru iaitu mini album Mabok Kepayang. Gambar ini juga menyaksikan 3 instrument yang digunakan oleh ahli Dewangga Sakti sudah tidak muncul dikhalayak iaitu Gambus, Gitar dan Bass. Gambus milik Zulkifli telah pecah (rujuk entri di http://dewanggasakti.blogspot.com/). Gitar Azman pula perlu pembaikan besar apabila beliau salah teknik dalam meningkatkan kemampuan gitarnya. Namun -jeng jeng jeng...beliau mungkin akan mendapat ganti yang berkali ganda hebatnya..Godin acoustic yang 4 digit harganya. Bass Syamsul juga sudah patah..





Selain itu, malam tadi kami mbuat persembahan di Galeri Seni Petronas dengan menyaksikan hanya 5 ahli sahaja. Saya, Azman, Wahyu, Along dan Rock membelasah pelbagai lagu cover. Majlis ini merupakan sambutan tahun ke10 galeri petronas dan kerjasama bersama kementrian pelajaran malaysia. Rekod tercipta di mana kami tidak memainkan satu pun lagu Dewangga Sakti. Setup yang hebat tetapi kami diminta bermain secara instrumental walaupun mereka request lagu Hetty Koes Endang. Saya bantai juga menyanyi beberapa lagu tetapi volume mikrofon terlalu perlahan.



Nyaris juga kami tertinggal kapal angkasa apabila saya dan rock tiba lewat. Hujan yang sangat lebat dan Rock yang baru tiba dari Penang terus ke KLCC bagi menjayakan persembahan. Selesai kerja, Along berdepan dengan masalah dimana beliau lupa di mana letaknya kereta Vios supercharger kesayangannya. Mujur Rock tidak rtinggal Kapal angkasanya ke penang semalam.

4 comments:

Anonymous said...

FUyoooh, smart siot gambar2 tu!

Syamsulfaiz said...

Betulla...kebetulan gambus pecah, gitar aku patah dan guitar azman problem. Tapi berita azman bakal mendapat Godin tu yg tak sabar nak tunggu tuh...

Mohsen Amdan said...

Salam...
Firdaus
Gambar smart tu hasil 2 jam punya sesi fotografi..sengal mulut nak senyum

Syamsul
Rasanya tak lama lagi azman bergitar baru..tunggu

xy bundle said...

semakin hebat Dewangga Sakti... tahniah bro... teruskan usaha.. semoga lebih maju... Insyaallah..