Total Pageviews

Salam Aidilfitri dari Kulim Kedah

Orang ramai berpusu - pusu membeli belah di saat akhir di Pekan Kulim

Kesesakan yang berlaku setahun sekali di Pekan Kulim



Salam Aidilfitri dan Selamat Berhari Raya kepada semua...

Selesai sudah 30 hari kita berpuasa di Ramadhan ini. Pastinya Ramadhan kali ini meninggalkan kita dengan pelbagai pengalaman dan pengajaran. Tahun ini saya berhari raya di rumah ibu mentua di Kulim. Sememangnya berbeza suasananya maklum saja ayah mertua baru meninggal dunia. Semasa hayat beliau, suasana hari raya memang terasa sebab beliau suka membuat pelbagai persediaan - dari barang memasak hingga lemang.

Petang tadi sempat juga saya memandu sekita bandar Kulim untuk melihat kesibukan setahun sekali di sini. Memang jalanraya sesak dengan pelbagai kenderaan yang menuju ke destinasi masing - masing.

Kak Long Zaleha masih menanggung kesakitan selepas pembedahan di Hospital Universiti, perutnya masih sakit namun wayar yang berselirat di badan semakin kurang. Abang Omar pula baru dibenarkan keluar dari HKL kerana denggi. Siti Hajar anak sulung Alang Azman juga sudah dibenarkan keluar dari Hospital Selayang namun jari telunjuknya gagal disambung kembali. Hanya jari tengah saja yang berjaya disambung.

Apa pula khabar bonda Mariam yang kini berada di Tanah Suci menunaikan umrah? Moga sihat hendaknya.

Apa pun, hidup perlu diteruskan dan untuk kalian, Selamat menyambut Aidilfitri. Maaf Zahir Batin

No comments: