Total Pageviews

Malam Syawal yang berbeza

Cahaya Syawal yang memberikan pelbagai perasaan kepada manusia

Salam..

Untuk kali pertama dalam hidup, ini merupakan syawal yang sangat berbeza buat saya.

Saya tidak menyertai mana - mana rombongan Takbir Raya rumah ke rumah seperti selalu. Saya layan WWE ngan NurBasyira Wafa yang sudah pun terlena. Kakak dan Umminya pergi ke pekan Kulim bersama Chot dan Atie untuk mem'window shopping' dan juga mencari tudung khabarnya. Entahlah...barangkali Allah memberi kita kelainan dalam sesuatu barangkali untuk mengajar kita bersyukur.

Saya bersyukur kerana ditakdirkan Allah yang saya masih dapat menyambut Syawal dalam keadaan sihat tahun ini. Meskipun kemeriahannya agak berbeza, namun Syawal perlu didalami. Ada orang yang sedang bertugas sehingga pagi nanti, begitu juga berniaga, memandu dan sebagainya. Masing - masing mempunyai penghayatan berbeza mengenai Syawal.

Bagaimana dengan anda? Apa maknanya satu Syawal bagi anda?

No comments: