Total Pageviews

1 Syawal 2008

Keluarga Isteriku
Batrisya juga mula memahami perasaan syahdu bermaafan di Aidilfitri

Bersama isteri tercinta di rumah Pak Lang Ishak

Bersalaman bersama bonda mertua tersayang

Unik..bagi saya memang unik. Selama ini sebagai anak bongsu saya lebih mengikut rentak adik beradik dan keluarga. Tetapi kini sejak arwah abah (mentua) tiada, saya mengambil alih tugas ketua keluarga. Sebagai menantu lelaki sulung saya perlu membantu mencorakkan keluarga. Untuk pertama kali di pagi syawal saya mengumpulkan adik beradik dan memulakan dengan ucapan hari raya serta sedikit nasihat kepada diri sendiri dan ahli keluarga yang lain. Kemudian diikuti dengan bersalaman dan bermaafan. Oleh kerana tidak pernah mempunyai adik, maka hati ini lebih mudah tersentuh bila bersalaman dan bermaafan sesama mereka.

Semuanya berlaku selepas solat sunat Aidilfitri. Semasa bertakbir di masjid wajah Arwah ayah, mak dan arwah Yusuf bermain difikiran. Menitik juga air mata.

Selepas menziarahi pusara arwah abah, kami ke Kampung Keladi, bertemu dengan saudara mara sebelah arwah abah. Seronok juga berkumpul sekali sekala.
Nanti sambung lagi..ada orang datang raya pulak

1 comment:

Wan/Lily said...

thanks abg.I really appreciate that.