Total Pageviews

Majlis Hari Raya MDeC di Shangri-La Kuala Lumpur

Watak Upin & Ipin serta pemilik kepada suara watak Kak Ros dan Upin / Ipin

Aksi dibelakang tirai

Salam...

8hb Okt menyaksikan Dewangga Sakti telah dijemput untuk membuat persembahan di Shangri-La Kuala Lumpur oleh MDeC. Terimakasih daun keladi diucapkan kepada MDeC di atas kesudian mengundang kami.

Majlis yang berlangsung meriah dengan celoteh Kak Ogy dan Zizi sebagai pengacara dan diserikan dengan persembahan tarian. Turut menghangatkan lagi pentas ialah kemunculan Faisal Salam dan Lufya iaitu peserta Akademi Fantasia musim ke-6.

Sesuatu yang agak mencuri tumpuan pada hari itu ialah kemunculan pasukan Les Copaque dengan watak Upin & Ipin. Mereka juga mendedahkan pemilik suara watak Upin & Ipin serta watak Kak Ros dimajlis itu.

Berbalik kepada Dewangga Sakti, kami memainkan 5 set secara keseluruhan dari jam 3.30 petang sehingga 8.30 malam. Beralas perut dengan McDonalds yang dihantar ke hotel, kami melayani satu per satu lagu dengan penuh penat dan pergerakan di belakang tirai. Letih..itu yang boleh saya simpulkan,

Ini juga merupakan kali ke-2 Dewangga datang ke Shangri-la. Kali pertama adalah untuk sesi fotografi sebuah akhbar tempatan beberapa tahun dahulu. Secara kebetulan, ketika membuat persembahan di Taipei tidak lama dulu, kami juga menginap di Shangri-La Taipei dan membuat persembahan di hotel itu.

Hajat dihati hendak menulis lagi..namun badan keletihan dek kurang rehat. Insyallah sambung lagi

4 comments:

Anonymous said...

Tirai goyang !! ??
Check!!
HAHAHHAHAHAHAHAHHAHA !!

Mohsen Amdan said...

Abis baju wahyun..sapa punya keje la tu...

Anonymous said...

Korang ada jodoh dengan Shagri-La kot. Semasa di Galeri Petronas hari tu pun katering Shangri-La.

Apehal muka Zul monyok semacam je?

wahyun said...

kak ogy isap rokok ape ek aritu? isap bal ke?