Total Pageviews

Restoran Chim Chum

Saifudin Samsi - pengurus kepada Ziqzul Corporation merupakan salah seorang teman baik saya - walaupun kami saling kutuk mengutuk demi Barcelona dan Real Madrid tetapi kenalan saya yang seorang ini memiliki kehebatan luar biasa. 

Udin menyiapkan hidangan

Lulusan dari Jordan ini selain sibuk menguruskan Ziqzul Corporation yang semakin gah kini meneroka bidang baru iaitu membuka sebuah restoran. Kenapa saya katakan dia hebat kerana restorannya ini yang diberi nama Restoran Chim Chum agak lain dari biasa. 

Ditengah - tengah itu ialah lemak ayam - digunakan untuk mengekalkan api dan meminyakkan bahagian BBQ

Chim Chum menurutnya ialah konsep makanan BBQ dan Steamboat dalam satu periuk. Saya biasa makan steamboat tetapi tidak pernah pula BBQ di dapur yang sama. Menambah tarikan restoran milik Udin ini ialah api yang memanaskan periuk ini menggunakan arang sebagai bahan bakar. Maka sebagaimana yang kita tahu, arang dalam nyalaan untuk memasak memberikan bau yang sedap kepada makanan.


Menggunakan pendekatan buffet, RM19.90 bagi dewasa dan RM9.90 untuk kanak - kanak amatlah berbaloi. Selain steamboat dan BBQ, pelanggan juga boleh merasai bubur, nasi goreng, mee goreng, ais krim pelbagai rasa dan kordial sebagai penghilang dahaga.


Terletak di Seksyen 7 Shah Alam, restoran ini dibuka setiap hari dari jam 5 petang hingga 12 tengah malam. Kalau anda merancang datang dalam kumpulan, eloklah dibuat tempahan terlebih dahulu dengan menghubungi Saifuddin di talian 016 - 986 7258




1 comment:

Periuk Chim Chum said...

Dapur CHIM CHUM (BBQ Stoves) trend terbaru dengan teknik masakan '2 in 1' iaitu stimboat dan memanggang.


Dengan ruang BBQ ditengah dan ruang merebus ditepi keliling.
Ia juga sesuai untuk kegunaan restoran, hotel,resort, camping dan sebagainya, sesuai bagi mereka yang ingin mencuba menu baru.

Terdapat 3 pilihan saiz -
Saiz S (30cm) - RM 70.00
Saiz M (35cm) - RM 90.00
Saiz L (40m) - RM 120.00

**Untuk borong harga boleh runding.
**Harga tidak termasuk kos penghantaran.
**Penghantaran melalui poslaju 'Door to Door' dan Checkpoint di sekitar IKEA Mutiara Damansara dan Kuala Lumpur.
**Penghantaran setiap hari Sabtu Dan Ahad sahaja.

HANYA DI http://periukchimchum.blogspot.com/

SILA HUBUNGI @ SMS 012-9796015 EN. MUHAMAD

SELAMAT BERMAIN MASAK-MASAK DENGAN PERIUK CHIMCHUM....