Total Pageviews

Program Customer Service Excellence Politeknik Ungku Omar

Teks oleh Mizie




Bertarikh 2 April 2010 yg lalu, Lilcent Total Solution telah mengendalikan seminar mengenai ‘Cutomer Service Excellent Course’ di Politeknik Ungku Omar, Ipoh Perak. Seminar yang berlangsung selama sehari itu telah di hadiri seramai 220 orang pelajar dari Jabatan Perdagangan. Slot 1 pada jam 9.00pagi dimulakan oleh pakar runding LilcentTotal Solution, En.Mohsen Amdan dengan ‘Pengenalan Kepada Konsep Khidmat Pelanggan’ dan ‘Komunikasi Interpersonal’. Melalui kajian kes yang dikembangkan, para pelajar dikehendaki melalui proses berfikir dengan amat kritis dimana memerlukan para pelajar menyelesaikan persoalan situasi yabg diutarakan oleh En. Mohsen.


Setelah berhenti rehat dan solat Zuhur, Slot 2 mengambil tempat pada jam 2.00 petang dimana En. Mohsen Amdan membentangkan tajuk ‘Pengendalian Pelanggan Bermasalah’ dan ‘ Skrip & Dialog’. Melalui segmen ini, para pelajar dikehendaki merangka skrip dan dialog sendiri tatacara menghadapi pelanggan bermasalah.



Tepat jam 3.30 petang, kelancaran seminar terganggu seketika apabila berlaku litar pintas dimana auditorium bertukar gelap. Walaubagaimanapun, keadaan tersebut tidak sedikit pun menjejaskan perjalanan seminar apabila En. Mohsen tetap meneruskan programnya. Amat memeranjatkan, apabila para pelajar tetap memberikan sepenuh perhatian dan masih bertenaga dalam memberikan maklumbalas.


Kaedah seminar yang dijalankan adalah secara interaktif, kajian kes dan simulasi.      

2 comments:

miss hayati said...

ltk la gmbr2 kt fb...=)

MAH.G said...

programme for DRM only :)