Total Pageviews

Right Leadership, Right Journey


Kumpulan HEBAT yang menjuarai cabaran hari pertama bersama model mereka - Hang Kebun!
Salam
15 - 16 Ogos 2009
Holiday Villa Cherating

Saya diamanahkan mengendalikan program pembangunan modal insan untuk Neural Services Sdn Bhd oleh Learning Studio di Cherating kali ini. Neural Services merupakan antara syarikat yang menyediakan perkhidmatan biometrik bagi tujuan keselamatan. Pelanggan mereka terdiri dari sektor kerajaan hinggalah ke swasta.

Kali ini, semua peserta saya terdiri dari orang Melayu dari semuda 21 tahun sehingga awal 40 an. Amat menarik program kali ini kerana walaupun semua peserta Melayu tetapi saya tidak berkesempatan menanamkan apa - apa ideologi kebangsaan kerana jadual yang sangat padat dengan pembelajaran interaktif.

"Kalau nak khidmat kumpulan muzik tradisional, hubungi kami" kata Project Manager Shidy

Saya tiba di cherating dengan keadaan yang sangat penat - bertolak dari Kepala Batas jam 2 petang dan hanya singgah ke rumah untuk makan dan mengambil pakaian lantas terus memandu ke Cherating. Setiba di sana, lebih memeranjatkan saya ialah peserta yang tiba dari petang tadi masih belum selesai dengan sesi 'Brainstorming' mereka. Menjelang 3.30 pagi baru mereka selesai. Hebat mereka ini kerana esok seawal jam 9 kami sudah memulakan program dan syukur, tiada siapa yang tertidur semasa saya mengendalikan sesi ini.


Lompatan COCONUT - Jerit Ajeet

Pelbagai aktiviti dalaman dan luaran yang diadakan bersama mereka - dengan satu harapan mereka akan terus bergerak maju menjadi syarikat bumiputera yang cemerlang


Apa punya senaman daa..??

Lihat sahaja gambar yang saya titipkan bagi menggambarkan betapa seronoknya mereka menjalani program selama 2 hari ini.

"Kalau anda rasa gembira bunyi kambing! Mmmmbekkk" itulah lirik mereka pada ketika gambar ini dirakamkan

Dihari terakhir, pemilik syarikat iaitu En. Aziz telah sudi hadir bagi memberikan suntikan motivasi positif buat peserta. Uniknya, beliau juga turut menurunkan tandantangannya bagi tujuan interpertasi oleh saya supaya beliau lebih difahami oleh kakitangannya. Untung dapat Bos sporting sebegini.


Menang ke tu?

Mohsen Amdan berkata: Walaupun ketika jam - jam awal program kebanyakan guna topeng, sudahnya bila nak balik hilang semua topeng...tak selesa beb...

5 comments:

~LIZA~ said...
This comment has been removed by the author.
Mohsen Amdan said...

ooo..Kembelit..ingatkan sembelit

razzi@ajeet said...

wahhhhhhhhh dapat snap eik lompat coconut...

melompat lebih tinggi.. sebab kene percaya kita boleh terbang tanpa sayap....

Mohsen Amdan said...

Ya..kena percaya dengan kemampuan diri sendiri. Moga berjaya hendaknya

razzi@ajeet said...

Amin...