Total Pageviews

Aidilfitri 2009

Salam..
Rasanya masih belum terlambat untuk saya mengucapkan Salam Aidilfitri pada semua..maklumlah di Malaysia ni raya sebulan..
Namun seolah - olah agak lambat saya menulis dalam blog ini kerana saya mengalami pelbagai perkara yang mengakibatkan tiada inspirasi unuk menulis..
Ketika saya menaip ini bukan kerana inspirasi itu datang tetapi lebih kepada terapi minda dan jiwa sendiri.
Mengulas pengalaman berhari raya yang lalu, pengalaman baru untuk saya nampaknya telah saya lalui. Saya beraya di Kulim, tidak Kampung Cheras Baru seperti yang dirancang. Raya ke - 2 saya membawa keluarga termasuk ibu mertua dan adik beradik ke Batu Feringgi. Kami menginap di sana semalaman. Seronok rasanya sekali sekala dapat berkumpul dan melakukan pelbagai aktiviti bersama.
Pulang dari Penang, dinding mulut saya pecah dan bertukar keputihan. Doktor mengesahkan saya terkena jangkitan dan menyebabkan lemang dan ketupat hanya sekadar tatapan mata sahaja. Untuk menelan air liur sahaja sudah cukup memeritkan. Anak kecil saya juga diserang demam campak dan masih dalam kuarantin dirumah sehingga kini.
Kami pulang ke kota pada Ahad lalu, syukur jalan raya lancar. Sempat singgah ke rumah kakak saya di Tambun. Tak sangka anak - anak buah saya dah besar panjang..
Kini saya sedang sibuk menguruskan beberapa acara sempena sambutan Aidilfitri dan majlsi perkahwinan. Atas permintaan pelanggan, saya kini kembali semula menggenggam mikrofon dan menghiburkan mereka, Tetapi kali ini saya hadir dengan kumpulan baru - Mohsen dan Kuartet Terancang. Ahli muzik ini merupakan yang terbaik pernah saya bekerjasama selama saya menceburi dalam bidang ini. Sangat berbakat dan profesional. Nantikan update saya mengenai projek ini.
Semalam saya dikejutkan dengan kakak sulung saya kini kembali ke wad. Dia pernah di bedah beberapa kali sebelum ini, bermula dengan kanser rahim beberapa tahun dahulu, ia merebak ke perut dan kini dia sudah tidak memiliki rahim dan perut. Namun ia tidak berhenti setakat itu, kansernya mula merebak ke pankreas dan kini di peringkat ke 4. Saya sangat sedih melihat keadaannya yang sangat sakit dan mendoakan agar Allah melindungi nya.

Mohsen Amdan berkata: Allah menguji manusia berdasarkan tahap imannya. Semakin beriman seseorang semakin besar dugaannya. Sebab itu ramai orang yang kuat agama sering diuji dengan perkara berkaitan keluarga seperti anak - anaknya yang mempunyai masalah akhlak, perceraian dan sebagainya

1 comment:

afandiahmad said...

Semoga kuat sahabat!