Total Pageviews

2 Acara dalam sehari

Salam.
31 Oktober 2009 meruapak hari yang sangat memenatkan buat saya...namun syukur kerna Allah membuka ruang rezki untuk itu.
Saya terlibat dalam 2 acara - Program Komuniti Harmoni 2009 sempena Hari Habitat Sedunia dan Perasmian Pameran Filem Bangsawan dan Lagenda anjuran FINAS (di sini) .
Bertindak sebagai Pengacara Majlis di PPR Batu Muda, saya berada di sana seawal 7.30 pagi. Ketika terjaga dari tidur kira - kira jam 3 pagi, hujan mengiringi suasana sehingga jam 9 pagi. Saya agak risau pada mulanya kerana kebanyakan aktiviti yang dirancang bersifat outdoor dan KSU KPKT sendiri turut serta dalam acara ini.

update..update

Adibah Noor selaku duta KPKT turut hadir dan menyampaikan 3 buah lagu. Sempat juga saya menemubual beliau ketika dipentas utama.
Mohsen!!! Err..maksud Adibah filem Mukhsin..saya pula yang terkena

Pameran dari pelbagai agensi kerajaan juga disediakan dan sukaneka seperti lari dalam guni, bowling kelapa, tarik tali dan demonstrasi memadam kebakaran oelh Bomba dan Penyelamat juga diadakan.

Sementara itu, dilokasi yang lain syarikat saya diminta menyediakan gong perasmian, persembahan muzik tradisional dan bercerita oleh kanak - kanak. Sebelum ke PPR Batu Muda saya sempat singgah ke Galeri FINAS untuk menghantar dan memasang gong - mujur Giant saya dapat membantu. Trio Terancang (kurang seorang dari Kuartet Terancang) mendendangkan beberapa lagu yang dipetik dari filem Melayu lama. Sementara untuk pencerita cilik, anak - anak abang saya mengambil bahagian. Mujur latihan yang diberikan membantu mereka mengadakan persembahan dengan baik.

Perasmian oleh Dato Pengerusi FINAS

Dipaparkan beberapa gambar dari acara - acara ini.
Lebih banyak gamabr lagi boleh dilihat di facebook saya.

Dato KSU KPKT menanam pokok

Mohsen Amdan berkata : Expect the unexpected

No comments: