Total Pageviews

Anugerah Allah dan Anugerah Belia Negara

Bergambar di El-Arish Mesir ketika mewakili delegasi Malaysia yang di hantar oleh Kementerian Belia & Sukan satu ketika dahulu

Salam
Pertama - tamanya syukur kehadrat Ilahi kerana dengan izinnya, isteri saya mengandung anak ketiga kami. Perkara ini baru disahkan 2 hari yang lalu oleh doktor dan sememangnya ia adalah berita gembira buat kami sekeluarga. Berita gembira ini ditambah lagi dengan pengesahan berita mengandung oleh biras saya yang baru melangsungkan perkahwinan sebulan yang lalu. Syukur..gembira ibu mertua saya menerima 2 berita ini. Mengandung dan kelahiran adalah satu Anugerah Ilahi yang sangat besar kerana ianya bukanlah sesuatu yang dapat dinikmati oleh semua orang.

Anak sulung saya - NurBatrisya Wafa ketika mendengar perkara ini seolah tidak percaya malah memberi respon sebegini kepada bondanya
"Ummi makan banyak sangat kot..sebab tu perut Ummi besar"

Ahad ini pula bertempat di Kompleks Sukan Kampung Pandan akan berlangsung majlis Anugerah Belia Negara peringkat Wilayah Persekutuan. Saya telah dihubungi tadi untuk menghantarkan beberapa keping gambar bagi tujuan slide show. Saya tidak pasti tujuan slide show itu untuk calon - calon atau pemenangnya. Saya tercalon kategori Kreativiti dan Inovasi.
Ini adalah Anugerah Manusia kepada Manusia - sesuatu yang amat kecil berbanding anugerah Ilahi. Namun, sebagai manusia kita juga perlu menghargai pemberian, hadiah, anugerah atau apa saja yang bermanfaat dari manusia yang lain. Ini membantu kita untuk menjadi insan yang lebih bersyukur dengan setiap kelebihan yang dikurniakan Allah kepada kita.

Mohsen Amdan berkata: Kita selalu terlepas pandang anugerah Allah..Astagfirullahal Azim

2 comments:

DI BAWAH LEMBAYUNG ILAHI said...

Tahniah Sen! Alhamdulillah!

Mohsen Amdan said...

Tahniah untuk yang maan satu tu?