Total Pageviews

Kerja Berpasukan bersama PERWAJA Steel

Salam
25 - 27 Mei 2010
Rompin Beach Resort

Tarian Haka versi mereka meraikan jaringan

Dijemput oleh ZiqZul Corporation bagi membantu sahabat mereka En. Wan Arman dari De Marque Consultancy mengendalikan program teambuilding di Rompin sangat mengujakan saya. Kali terakhir saya ke Rompin ialah ketika mengendalikan program Keibubapaan dan Motivasi Pelajar pada tahun 2005 bersama ANSARA ketika itu. Kali ini, pelanggan ialah sebuah syarikat yang tidak perlu diperkenalkan lagi iaitu PERWAJA Steel Sdn. Bhd. Subuh lagi Saifudin telah menjemput saya di rumah dan kami ke Rompin dengan Hilux ZiqZul dan tiba jam 12 tengahari.

Kumpulan ini menghasilkan terompah jenama baru..bukan Croc tapi Kerop

Kira - kira jam 3 petang, kami mula memasuki dewan dan kelihatan lelaki - lelaki yang berwajah serius serta lelaki - lelaki muda dan realitinya semua lelaki - tiada peserta wanita kali ini. Perkara pertama yang datang kepada saya ketika memerhati keadaan ini ialah - Yes..let's get physical!!!

Make - up sikit sebelum pergi perang!!!!

Sesi awal program ini dikendalikan sendiri oleh Training Manager PERWAJA - Haji Nazri yang pengalaman kerjanya di PERWAJA adalah seusia dengan PERWAJA itu sendiri. Walaupun agak berusia tetapi susuknya masih tegap dan sihat. Usai sesi ice - breaking mereka, saya mula mengambil alih mikrofon dan menjalankan program.

Ni apa punya stail serangan daaa??

Program ini lebih menjurus kepada pengukuhan kerja berpasukan di antara jurutera - jurutera muda yang baru berkhidmat dengan PERWAJA dan kakitangan senior dan juga berada di dalam kesatuan sekerja. Saya dibantu oleh Saifudin untuk aktiviti out-door dan segalanya berjalan lancar dengan hanya pada hari terakhir hujan lebat turun mengiringi majlis penutup.

Peserta perlu memasak sendiri untuk makan tengahari sebagai
salah satu aktiviti kerja berpasukan

Mohsen Amdan berkata: Akhirnya dapat juga dengar cerita mengenai Eric Chia dari orang PERWAJA sendiri

Lebih gambar di facebook saya

No comments: