Total Pageviews

Parenting @ Work - Keluarga @ Kerja

19 Jun 2010
Kompleks Penyayang
Bandar Indera Mahkota Pahang


Salam
Saya dijemput oleh MAPIM Negeri Pahang menerusi Kak Wan bagi mengendalikan program Parenting @ Work di sana. Saya dimaklumkan yang ini merupakan  kali pertama program ini diadakan dinegeri Pahang.
Seramai 80 orang dijangka hadir dan saya tiba di Kuantan sehari awal kerana kebetulan membawa keluarga saya bercuti di Bukit Gambang Water Park.

Kak Wan yang juga merupakan orang kuat Institut Latihan KEMAS Pahang

Hati saya agak berdebar kerana ini merupakan kali pertama saya mengendalikan program di bawah lesen LPPKN ini walaupun saya turut mengubah beberapa isi kandungan modul sedia ada bagi menyesuaikan dengan teknik penyampaian saya. Setiba di Kompleks Penyayang pada jam 8 pagi, saya mula perhatikan peserta tiba dan boleh dikatakan hanya separuh sahaja yang datang berpasangan - suami isteri.

Peserta yang terpilih sebagai model

Sesi awal dimulakan oleh Kak Wan dengan Modul Mengenal Fitrah. Saya mula mengambil alih selepas itu dengan modul 1 Badan Banyak Topi. Kak Wan mengambil alih kemudiannya dan sesi saya bermula semula pada jam 2.30 petang dengan modul Kebapaan dan Keibuan. Program tamat pada jam 5.30 petang dan majlis penutup dirasmikan oleh YDP MAPIM Pahang sendiri. Saya terpaksa bergegas pulang pada jam 6 kerana ada urusan pada malamnya di Kuala Lumpur. 

VIP bagi majlis penutup - YDP MAPIM Pahang ditengah

Secara keseluruhan, program ini berjalan seperti yang dirancangkan walal0upun kami sendiri perlu melalui kesemua modul dalam tempoh 2 hari setengah berbanding program ini yang hanya 1 hari sahaja. Peserta memberikan komitmen yang baik walaupun keadaan dewan yang sedikit berbahang. Terdapat juga beberapa peserta yang sudah agak tua tetapi masih memberikan fokus yang baik. 

Pakcik ini juga aktif sepanjang sesi

Mohsen Amdan berkata: Syabas kepada MAPIM Pahang yang berjaya menganjurkan program dengan begitu lancar sekali.

Lebih gambar di facebook saya

No comments: