Total Pageviews

Perbicaraan kes Teoh Beng Hock

Salam..
Saya mengikuti kes ini dengan tanpa prejudis dan menyebelahi sesiapa. Ini kerana saya memiliki sumber maklumat yang pelbagai. Namun apabila membaca berita sebegini..saya menjadi pelik, hairan dan malu pada diri sendiri..adakah ini kualiti penghujahan yang kita miliki oleh mereka yang dilantik kerajaan? Sepanjang hayat saya, tidak pernah saya baca, tonton mahupun terfikir seseorang mampu membunuh diri dengan mencekik diri sendiri..



CEKIK DIRI SENDIRI -malaysiakini



Ketua pendakwa SPRM, Abdul Razak Musa memulakan sesinya dengan cuba mempersoalkan kelayakan Pornthip sebagai saksi yang mempunyai kewibawaan.



Abdul Razak mencadangkan bahawa keterangan Pornthip adalah berdasarkan imaginasinya. Pornthip menafikan perkara itu dan berkata kesimpulannya adalah berdasarkan pemerhatian dan kerjanya.

Abdul Razak berkata berdasarkan kelayakan Pornthip, ahli patologi Thailand itu tidak layak bergelar pakar di Malaysia kerana universiti di mana beliau belajar tidak diiktiraf di negara ini. Pornthip menjawab bahawa universiti tempat beliau belajar adalah satu daripada lima yang terbaik di Asia - mereka yang berada di mahkamah memberikan tepukan.

Razak kemudiannya mencadangkan kepada Pornthip bahawa Teoh mencekik dirinya sendirinya. Katanya, ini kerana empat daripada doktor telah mendapati bahawa tiada bukti menunjukkan Teoh dicekik.

1 comment:

DI BAWAH LEMBAYUNG ILAHI said...

Aku sangat-sangat terkesan dengan entri ini...

Sen...betapa kesusahan itulah yang mengikat kita berpasak pada bumi yang nyata...

Moga kesusahan yang kita sama-sama tempuhi itu akan membuatkan selalu dan terus bersyukur pada Allah...