Total Pageviews

Entri ke 200

Salam
Akhirnya saya berjaya juga mencecah entri ke 200!!
Walaupun kebelakangan ini saya jarang mengemaskini blog ini berbanding www.bolarotan.com bukanlah bererti saya mengabaikan laman ini. Cuma kebetulan banyak kandungan yang perlu dimuatkan di laman sepaktakraw saya itu.

Saya memulakan entri ini dengan mengecam Berita Minggu keluaran 10 Oktober 2010. Ini kerana mereka mempamerkan 2 gambar yang tidak sepatutnya iaitu aksi pelakon wanita tempatan terkenal - Nora Danish yang menunjukkan bahagian badan yang tidak sepatutnya. Sama ada Nora Danish sedar atau tidak shot sebegitu dirakamkian saya tidak pasti namun pada saya ini membawa ke zaman Yellow Journalism yang mana gambar sensasi dan erotik menarik minat pembeli. Begitu juga gambar kedua iaitu bintang lucah antarabangsa yang mana gambarnya mendedahkan bahagian dadanya. Mengapa tidak editor mengaburkan bahagian tersebut? Terlepas pandang?? Mustahil bagi saya kerana imejnya besar.

Kedua mengenai isu Persidangan Wanita Pertama. Sama ada anda suka atau tidak, ia akan berlangsung. Besar atau kecil isu yang bakal dibincangkan, kesan dan tindakan lanjut dari persidangan ini Allah sahaja yang tahu. Namun sebagai rakyat negara inisaya berhak mengeluarkan soalan ini - Mengapa perlu ada, peruntukan dari agensi mana diguna pakai dan siapa yang perlu bekerja bagi tujuan ini? 


Mohsen Amdan berkata : Jualan Carlsberg di Wilayah Barat China kini melebihi dari jualan mereka di seluruh USA.

No comments: