Total Pageviews

Program Persediaan Ke Dunia Kerjaya Kolej Komuniti Selayang

Teks disediakan oleh Mizie


Pada 30 dan 31 Mac 2011, Lilcent Total Solution telah dijemput untuk menjayakan seminar ‘Persediaan Ke Dunia Kerjaya’ yang bertempat di Kolej Komuniti Selayang (KKSY). Tepat pada jam 9.00 pagi, majlis dirasmikan oleh Ketua Jabatan Kemahiran dan Kejuruteraan KKSY, Puan Norhayati bt Osman. Seramai 200 orang pelajar semester akhir dari pelbagai kursus telah mengambil bahagian. Seterusnya seminar bermula di bawah kendalian Pakar Runding Lilcent Total Solution, En. Mohsen Amdan.


Seminar pada sesi pagi yang dibahagikan kepada beberapa segmen seperti ‘Ice-Breaking’, ‘Mind Setting’, ‘Kopitiam’ dan ‘Pengenalan Kepada Dunia Kerjaya’ sangat menarik perhatian dan tumpuan peserta. Usai sesi pagi, En.Afrizal b Ramlan mengambil tempat untuk sesi petang selepas solat zuhur. En.Afrizal mengendalikan segmen yang bertajuk ‘Perkhidmatan Awam, Tatacara Permohonandan Masa Hadapan dlm Sektor Kerajaan.’

Afrizal masih segak seperti dahulu




Pada hari ke-2 seminar, En. Mohsen Amdan memulakan sesi pagi dengan segmen ‘Dana dan Bantuan Kerajaan’. Para pelajar dari pelbagai kursus berbeza diberikan taklimat dan kaedah bagaiman mendapatkan bantuan dan geran dari sektor awam seperti Mara, Mosti dan sebagainya. Pada sesi petang, En. Mohsen menunjukkan teknik membuat resume yang efektif kepada para pelajar. Hal yang demikian penting untuk para pelajar mempelajari format yang terbaik untuk membuat resume. Seminar di akhiri dengan segmen ‘Simulasi Temuduga’ dimana para pelajar diasah teknik menjalani temuduga sebelum ke dunia kerjaya yang sebenar.  


Apa yang lucu agaknya ya?


3 comments:

syukriah said...

Salam...

Tak aci...cam ner gambar ku boleh masuk nie?

Syuk

Mohsen Amdan said...

Kamera berkenan kot..

Anonymous said...

wah....busuknya gambar nih.....amik la gambar student gelak...gambo lecturer gelak wat pe....haissss....