Total Pageviews

Siri Karya Digital - Jalan Masih Jauh


Untuk Siri Karya Digital saya kali ini ialha mengenai foto yang saya rakamkan di Port Dickson Negeri Sembilan. Foto ini dirakamkan menggunakan Iphone 4 dan di sunting menggunakan Apps SnapSeed. 

Ketika foto ini di rakamkan, kami sekeluarga sedang menyambut ulang tahun kedua anak ketiga iaitu Muhammad Evan Miqael dan sepupunya Damia Nur Insyirah. Maka anda dapat melihat topi sambutan ulangtahun dipakai anak kedua saya iaitu Nur Basyira Wafa dan uniknya dia sedang memakai sut renang!

Berada di pangkal jeti yang panjang dan wajah tanpa ekspresi khusus membolehkan saya memilih tajuk Jalan Masih Jauh ini. Menggambarkan usianya yang masih muda dan digabungkan dengan imej jeti yang panjang dan jauh maka karya ini sebenarnya merujuk kepada perjalanan kanak - kanak ini yang masih lagi jauh untuk menggapai apa yang diimpikannya.

Horizon dan laut menggambarkan peluang, cabaran dan dugaan yang bakal ditempuhnya dan imej kecil dihujung jeti ialah orang yang sedang memungut ikan menunjukkan hasil maksima sesuatu perjalanan akan hanya dapat dinikmati apabila kita sudah pun berada di hujungnya. Dan ketika itu kita akan kembali ke titik asal dengan membawa 1001 kisah kenangan yang menjadi pedoman hidup sama ada untuk diri sendiri atau orang lain.

No comments: