Total Pageviews

Promotion Strategy For Life Long Learning



Pembentangan dari peserta terbaik program - En Woo

Pensyarah Bahasa Inggeris - Pn. Devi yang sangat komited

Kak An (tudung putih) turut serta dalam program walaupun
beliau merupakan urusetia program

Sesi ceramah


Salam
16 -19 Jun 2009
Puteri Bayu Beach Resort
Pulau Pangkor
Outreach:Promotions Strategy For Life Long Learning

Apabila rakan - rakan mengetahui tajuk kursus yang saya kendalikan ini, mereka tertanya - tanya apakah kandungannya. Program yang dirangka khas dibawah Kementerian Pengajian Tinggi ini memberi tumpuan kepada Politeknik dan Kolej Komuniti bagi proses mempromosikan Konsep Pembelajaran Sepanjang Hayat. Kumpulan sasar program ini ialah pensyarah yang mana mereka perlu menerapkan konsep ini kepada masyarakat dan pelajar khususnya.

Saya akan mengendalikan 4 siri program ini dan sesi ini merupakan yang pertama. Program yang saya kendalikan ini adalah dibawah My Training International - salah sebuah syarikat penyedia latihan yang berpengkalan di Seri Kembangan.

Sesi bengkel

Antara aktiviti outdoor yang dijalankan
Pada mulanya, saya menjangkakan peserta akan terdiri dari pensyarah Kolej Komuniti kerana mereka merupakan golongan sasar utama bagi program ini. Namun saya dikejutkan dengan kehadiran 100% dari Politeknik. Sesi pertama pada malam 16 Jun agak merisaukan saya kerana rata - rata peserta seperti tidak bersedia menjalani program ini - kerana mereka bukanlah kelompok yang sebenar.

Bukan karaoke - tapi simulasi iklan ala - ala Upin dan Ipin

Simulasi perasmian logo baru politeknik


Ombak besar menyukarkan kami menaiki bot
Modul bagi ikan makan
Hero remaja 2009

Apa pula yang dicarinya tu?
Alhamdulillah keadaan menjadi bertambah baik dan sedikit perubahan saya lakukan kepada kandungan program dan syukur ianya berjaya sehingga hari ke empat. Penglibatan seara aktif peserta serta perkongsian pandangan menyemarakkan lagi program ini


Tarik jangan tak tarik

Dah macam poco - poco pun ada

Mohsen Amdan berkata: Tahukah anda masih terdapat mesin berusia 40 tahun yang masih digunakan bagi tujuan pembelajaran di politeknik kita?


Ketua kumpulan 1 - En. Jaki mengambil hadiah selaku kumpulan terbaik

Peserta terbaik - En. Woo pensyarah yang berpandangan jauh

Penghulu peserta (En. Zairi) menyampaikan cenderahati kepada saya

2 comments:

Syamsulfaiz said...

Huyyo gambar shark kat atas tu ko ambik ke?? Ini betul ko kena hantar resume ke National Geographic ni.

Mohsen Amdan said...

Ya Syam..aku amik masa pergi aquaria time cuti sekolah aritu