Total Pageviews

Bengkel Gamelan Yayasan Selangor

Salam.


April sudah menghampiri ke penghujungnya tetapi baru hari ini saya dapat meluangkan masa untuk memulakan sesi bengkel gamelan bersaam pelajar - pelajar ATPN - Asrama Toh Puan Nurasyikin Yayasan Selangor. Ini merupakan tahun ke 8 seingat saya bersama mereka. Namun isunya tetap sama - setiap tahun saya akan kendalikan pelajar baru - walaupun pelajar lepas masih belajar disitu. Ini berlaku kerana polisi Yayasan Selangor yang tidak membenarkan pelajar SPM untuk menyertai aktiviti sebegini - perlu memberi tumpuan kepada pelajaran. Sedikit sedih kerana Muzik juga merupakan salah satu bentuk kebijaksanaan!

Memberi tunjuk ajar asas kepada pelajar

Untuk sesi pertama ini hanya seramai 8 orang sahaja yang muncul kerana ramai pelajar yang perlu Stay Back di sekolah. Nampaknya saya perlu mengubah jadual pada tahun ini. Agak menarik kerana batch tahun ini terdiri dari tingkatan 1 hingga 4 - maka saya berharap mereka mampu mengekalkan semangat untuk terus mempelajari bidang seni ini.

Lebih gambar di facebook saya; cari Mohsen Amdan

Mohsen Amdan berkata: Saya tidak berpeluang belajar muzik sejak kecil...barangkali kerana itu pada usia sebegini saya sangat menghargainya

No comments: